Satış hedeflerini gerçekleştirememe, kârlılığın düşmesi, satış kadrosunun müşteriye değer sunamaması, satış tahminlerinde tutarsızlık, satışı gerçekleştirme süresinin uzaması, satış maliyetlerinin artması, kurum içinde ortak bir satış dilinin kullanılamaması, satış görüşmelerini satış kadrosunun değil; müşterinin yönetmeye başlaması, satış ve pazarlamanın uyumsuz çalışması...
Bu ve buna benzer problemlerin ana kaynağı etkin bir satış sürecinin olmaması ya da sağlıklı yönetilememesidir. Tanımlanmış bir satış süreci olmaz ise, satış kadrosunda herkes kendi tarzına göre hareket eder; ortak bir dil ve kültür birliği olmaz; izleme, kontrol ve ölçümleme sağlıklı gerçekleşmez.
Satış süreci, ISO standartlara göre oluşturulan diyagram ya da adımlar dizini değildir. Şirket içinde neyin, nasıl yapılması gerektiğini anlatan plan, prosedür ve politikalar manzumesi de değildir. Satış süreci tanımlanmış, ölçülebilir ve tekrarlanabilir kritik satış adımlarından oluşmuş bir mühendislik tasarımıdır. Bu tasarım sayesinde hızlı ve olumlu sonuçlanan satışların yol haritası netleşir.
Satış Süreç Tasarımı ve Optimizasyonu danışmanlık hizmeti aşağıdaki katkıları sunmayı hedefler:
H&F satış organizasyon modellemesi, satış kadrosunu “yeni iş geliştirme” ve “mevcut müşteri yönetimi” olarak iki ana gruba ayrılmasıdır. Bu modelleme yeni satış fırsatları üretme ve mevcut müşterilerle işlem hacmini büyütme avantajları ile ciddi katkılar sunma potansiyeline sahiptir. “Hunter” ile gelir artışı ve pazar payı, “Farmer” ile kârlılık ve sürdürülebilirlik daha etkin yönetilebilir. Müşteri sayısını artıran “Hunter”, uzun süreli kârlılıkta başarılı olan ise “Farmer” satıcı yapısıdır.
“Hunter” satıcı içgüdülere dayanır. Müşterinin duygularını ya da hangi yöne gideceğini hisseder. Müşterinin hangi sözü duymaya ihtiyacı olduğunu ya da hangi noktada tıkandığını anlar. Yeni fırsatlar bulmada, yeni müşterilerde ve yeni ürünlerde başarı sergiler. Tüm bu olumlu göstergelere rağmen müşterilerin tanımlayamadığı ihtiyaçlarını ortaya çıkarabilecek derinliğe inemez.
“Farmer” satıcı ise planlıdır. İçgüdüsel yaklaşımlar yerini disiplinli, analitik ve uzun vadeli yaklaşımlara bırakır. Hemen yargıya varamaz. Olayları anlamaya ve detaylarına vakıf olmaya ihtiyacı vardır. Satışı sonlandırma ile müşteriye uzun vadeli katkı sağlama dürtüleri paralel ilerler. İlave ya da çapraz ürün satmada, müşteriye kesilen faturayı sürekli hale getirmekte ve daha da önemlisi müşteri ile işlem hacmini genişletmekte çok başarılıdır.
Hunter&Farmer” Satış Organizasyon Modeline Geçiş danışmanlık hizmeti aşağıdaki katkıları sunmayı hedefler:
Satış bölüm organizasyon yapılanması, bu çatı altında çalışanların sorumluluk alanlarını, iş analizlerini, otorite çizgisini, delegasyon yapısını tanımlayan ve modellemelere göre gruplayan bir tasarımdır. Direkt, indirekt ya da hibrid satış mimari yapılanmaları ve buna paralel ürün ve hizmet, bölge, sektör, faaliyet, müşteri grubu, odak bölüm ve kademe ile proje ekipleri temelli modellemelerden hangisi ya da hangilerinin tercih edileceği stratejik bir karardır. Hedeflere uygun ve etkin tasarlanmış bir satış organizasyon yapısı önemli bir rekabet avantajıdır.
Satış organizasyon yapılanmasını etkileyen çok sayıda faktörün bulunması doğru yapıyı kurgulamada zorluklar oluşturabilmektedir. Bununla birlikte, değişen müşteri beklentileri, pazar yapısı ve rekabet düzeyi mevcut yapının işlerliğini sürekli izleme ve yeniden yapılandırma zorunluluğunu beraberinde getirmektedir. Satış mimari yapı ve modellemelerin kendilerine özgü avantaj ve dezavantajları olmakla birlikte en doğru tasarım misyon, strateji, mevcut durum, satış metodolojisi, şirket satış kültürü ve satış kadrosu yetkinlik düzeyine göre şekillenir.
Satış Bölüm Organizasyon ya da Reorganizasyon Tasarımı danışmanlık hizmeti aşağıdaki katkıları sunmayı hedefler:
Satış etkinleştirme satış kadrosunun müşteri görüşmelerindeki etkinliğini ve satış sürecinin her bir adımındaki verimliliğini maksimize edecek araç, içerik ve formatları oluşturma ve destekleme altyapısıdır.
Kârlılık ile talep yaratma arasındaki olumlu korelasyon, müşteri bilgi düzeyinin artması sonucu satıcıların satış görüşmelerindeki kontrollerini kaybetmesi, satın alma süreçlerinin karmaşıklaşması, satış döngüsünün yavaşlaması, birim ziyaret satış maliyetinin artması ve tekliflerin kapanışa dönüş oranının hızla düşmesi gibi faktörler satış etkinleştirme sistemini daha önemli hale getirmiştir.
Günümüz satış felsefesi müşterinin alımına yardımcı olmayı, değer sunmayı, müşteriyi merkeze koymayı, uzun vadeli iş birliği ortamı sağlamayı, müşterileri yetiştirmeyi ve satış sürecinin her adımında güven uyandırmayı hedefler. Tüm bu hedeflere ulaşım satıcı yetkinliğiyle değil; organizasyonel yetkinlikle ilgilidir. Bu açıdan bakıldığında satış kadrolarını bu hedefleri gerçekleştirecek şekilde yetiştirmek, görüşmelerde ellerini güçlendirecek satış araçları oluşturmak ve teknolojiyle bu araçların etkin kullanımını devreye almak önemli bir rekabet avantajı sağlayacaktır.
Satış Etkinleştirme ve Satış Araçları Oluşturma danışmanlık hizmeti aşağıdaki katkıları sunmayı hedefler:
Satış planlama yönetiminin veriye dayalı olarak etkin yürütülmesi ve satıcı bazlı ciro hedefinin doğru belirlenmesi; satış faaliyetlerinin izleme, kontrol ve kayıt yapısının doğru içerik formatında tasarlanması; aksiyon ve verilerin güçlü kararlar üretmesi için bilgi paylaşım sistematiğinin doğru kurgulanması…Tüm bu doğrular, satışın bilim yönünün işleyişini sağlayacak en önemli adımlardır.
Dar hedef kitlesi, uzun satış süresi, çoklu karar vericili ortamı, stratejik ve yüksek bedelli çözümlerin olduğu şirketten şirkete satışta, karmaşık istatistiki modellemeler yerine; satış kadrosu ve müşteri verilerinin belirli bir mantık ile konsolide edilmesi, kritik sayı ya da oranların bulunması ve buradan çıkan sonuçların yorumlanmasına ihtiyaç duyulur. Bu verilerin -raporlama ve toplantı altyapısı ile- belirli bir hız ve doğrulukla satış organizasyonunda paylaşılması rekabetçi satış stratejileri geliştirmenin ön koşuludur.
Planlama, KPI, Raporlama ve İletişim Altyapı Tasarımı danışmanlık hizmeti aşağıdaki katkıları sunmayı hedefler:
İdeal Müşteri Profili (İMP) en yüksek gelir ve kâr elde edilecek müşterileri tanımlayan bir kavramdır. Ürün geliştirmeden, satış kanal seçimine; pazarlama mesajlarından, enerji ve bütçenin etkin planlanmasına; satış kadrosu yetkinliklerinin belirlenmesinden, organizasyon yapılanmasına kadar tüm faaliyetler dizisi İMP merkeze konularak hayata geçirilmek durumundadır.
Kuruluş aşamasındaki şirketlerin İMP’lerini doğru tespit etmek için segmentasyon, çok katmanlı ya da odaklı hedef belirleme ve konumlandırmanın sağlıklı yönetilmesi bir zorunluluktur. Ancak ne kadar sağlıklı yönetilirse, yönetilsin risk ve belirsizlikleri ortadan kaldırmaz, minimize eder. Bunun nedeni, kuruluş aşamasındaki faaliyetlerin tahminlere dayanmasıdır. Oysa belirli bir süredir faaliyet gösteren ve kayda değer bir müşteri tabanı olan bir şirket, İMP’lerini tahminlere değil, eldeki müşteri verilerine dayanarak belirler.
Şirketler, başlangıçta, olası her müşteriye ayrım yapmadan ilgi gösterebilirler. Bu durum, bir müddet sonra enerjiyi İMP yerine, düşük değerli müşteri ve müşteri adaylarına harcama riskini beraberinde getirebilir. İMP’ye odaklanmamak genişleyen müşteri portföyü, operasyonel süreçler ve değişen pazar şartları nedeniyle şirketler açısından ciddi bir risk faktörü haline gelebilir.
Mevcut Müşteri Segmentasyon Analizi danışmanlık hizmeti aşağıdaki katkıları sunmayı hedefler:
Satış bölüm yapısını, satış sürecini ve satış kadrosunu objektif olarak gözlemler, analiz eder ve raporlar.
Satış süreç ve araçlarını değişen iş ve pazar koşullarına göre yeniden tasarlar ve yapılandırır.
Aynı sektörde ve aynı iş kolunda olsa bile hiçbir kurumun birbirine benzemediği gerçeğiyle, kuruma özel ihtiyaçları derinlemesine anlar ve çözümler geliştirir.
B2B satışta yaşanılması muhtemel darboğazları “teorik” veya “B2C pazarına odaklı” yaklaşımlarla değil, şirketlerin kritik iş sonuçlarına odaklanarak değerlendirir.
Bu web sitesindeki videolar, video senaryoları, yazılar ve içerik bilgileri TURKTRUST A.Ş. ve SAHİPLEN tarafından T.C.5070 Sayılı “Elektronik İmza Kanunu” kapsamında firmamız (SalesCon) adına tescil edilmiş olup, zaman damgası sertifikası ile yasal olarak koruma altındadır. Yazılı izin olmaksızın sitedeki videoların kısmen ya da bütün olarak şirketlerin ortak erişim alanlarında (intranet ortamında) kullanılması ve kopyalanması yasaktır. Bununla birlikte, web sitesindeki yazılı içerik ve tablolardan alıntı yapılması, video programların yapısal özellik ve içeriğinin kopyalanması yasaktır. SalesCon ihlallerden doğacak yasal haklarını saklı tutar.